Assalamualaikum

MENGENALI BLOG INI

My photo
Laman blog ini muncul sebagai galeri maklumat untuk menjadi tatapan seisi keluarga Allahyarham HAJI YEOP MAJLIS BIN PANDAK MOHID yang berada di seluruh negara. Allahyarham Yeop Majlis merupakan seorang Mualim/Ulamak yang begitu dikenali terutamanya di negeri Perak. Semasa hayatnya beliau sering dijemput untuk menyampaikan siri pengajian/kuliah di beberapa buah masjid dan juga surau/madrasah di seluruh negeri Perak. Sebagai Guru Agama, Haji Yeop Majlis dihormati bukan sahaja di kampung halamannya di Lambor Kanan (Parit, Perak) malah meliputi daerah-daerah lain di negeri Perak Darul Ridzwan. Haji Yeop Majlis Bin Pandak Mohid Bin Tok Gembira Kulup Lokeh Bin Tok Gembira Kulup Karim Bin Imam Anjang telah kembali ke rahmatullah pada 10 November 1979 dalam usia 78 tahun. Allahyarham dikurniakan 29 orang anak hasil perkahwinannya dengan tiga orang isteri. Empayar keluarga Yeop Majlis kini kian membesar dengan pertambahan bilangan cucu dan cicit serta piutnya.

RAKAN SERUMPUN

Tuesday, January 30, 2018

ALFATIHAH UNTUK MOHD ALI YEOP MAJLIS

Innalillahi Wainnailaihi Rojiun....ALFATIHAH.


29 Januari, 2018, kembalinya ke rahmatullah Mohd Ali Bin Yeop Majlis yang lahir pada 23 April, 1948, di Kampung Teluk Pedayung Lambor Kanan, Parit, Perak. Allahyarham menghembuskan nafas terakhirnya pada jam 1.20 tengahari di Hospital Kuala Lumpur dalam usianya mencecah 70 tahun. 

Arwah merupakan anak yang ke-12 kepada Allahyarham Tuan Hj Yeop Majlis dan bondanya Allahyarhamah Che' Mi Bt Abdul Rahman. Jenazah Allahyarham Mohd Ali Yeop Majlis telah dikebumikan di tanah perkuburan Islam di Taman Selaseh, Kuala Lumpur kira-kira jam 6.00 petang, sejurus selepas jenazahnya disembahyangkan di Surau Al-Ikhwan, Taman Samudera di Batu Caves.

Sebelum itu jenazah arwah juga telah disolatkan di HKL sebelum dibawa ke Surau Al-Ikhwan.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan mendapat keampunan daripada Allah SWT serta di tempatkan di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Amin!

Solat jenazah di HKL

Jenazah di HKL

Kenangan semasa Himpunan Keluarga Yeop Majlis, 2002
Kenangan Himpunan Keluarga Yeop Majlis, 2002

Kenangan Himpunan Keluarga Yeop Majlis, 2002.








No comments:

Post a Comment